Викладач
вищої категорії, викладач - методист,
Відмінник народної освіти УРСР.
У 1967 році закінчила Верхньохортицьке педагогічне училище, у 1972 році з червоним дипломом закінчила Запорізький
педагогічний інститут за спеціальністю "Вчитель російської мови та
літератури", у 1994 році - Запорізький державний педагогічний університет за
спеціальністю "Викладач української мови та літератури".
По
закінченню інституту почала працювати викладачем російської мови та літератури,методики викладання російської мови у
Запорізькому педагогічному училищі.
Цибченко
Л.О. відзначається високим творчим потенціалом,новаторським пошуком у
педагогічній діяльності. Багато увагиприділяє вона розробці основних
проблем з методики викладанняросійської мови, а саме: "Методика використання музичних творів на
уроках читання в початковій школі", "Методика проведенняетимологічного аналізу в початковій
школі". Вона - автор методичних розробок "Робота над деталями тексту
на уроках російського читання в початковій школі" та "Вивчення
драматичної поеми Лесі Українки "Бояриня", "Цикл бесід для
уроків читання з використанням музичних творів".
Велику
методичну допомогу надає Людмила Олександрівнавикладачам-колегам, вчителям
початкових класів та студентам.Вона створила опорні конспекти з усього курсу російської таукраїнської мов для педучилищ
за методикоюШаталова В. Ф., уклала
етимологічні словнички з російської та української мов для учнів початкових
класів. За опорними схемами з російської мови для початкової школи, складеними
Цибченко Л.О., працюють вчителі Запорізької області.
Людмила
Олександрівна веде велику методичну та громадськуроботу. Тривалий час вона очолювала
предметну комісію викладачів російської мови та літератури в педучилищі, є
головою методичного об'єднання викладачів методики російської мови педучилищ
Південного регіону України,редагувала
загальноучилищну газету "Педагогічний меридіан", створила сценарій
до фільму про Запорізьке педучилище,який на конкурсі посів перше місце.
Цибченко Людмила
Олександрівна розробила фондові лекції з усіх розділів методики викладання
російської мови в школах з українською мовою навчання.
Щоб вічне було вічним
Людмила Олександрівна Цибченко
Елегантна, з густою шапкою
сивого волосся, із витонченим природним
смаком, бездоганними манерами поведінки,
Людмила Олександрівна Цибченко зразу ж привертає до себе увагу, хоч через надзвичайну скромність, делікатність, чемність, тонкий устрій душі намагається
бути непомітною. Таких обов'язкових,
цілеспрямованих, зібраних, порядних людей рідко зустрінеш. Вражає її
мудрість і доброта, висока внутрішня
інтелігентність і глибина знань, стриманість
і таємничість, благородство й сердечність. Це у неї від батьків.
Народилась у вчительській родині. Хотіла бути
скрипалькою
(закінчила музичну школу, училище), вченим (друкувала наукові статті ще студенткою педінституту). Та перемогла
любов до учнів, як і у батьків. Перші
університети були в родині. Від
батьків - максималізм, кришталева порядність, щоденна, кропітка, наполеглива праця над собою, щоденне збагачення
знаннями, високий обов'язок служіння людям за велінням
серця, світлі родинні стосунки.
Усю себе віддає сім'ї і роботі, вдало їх поєднує. Донька Леся у 15 років стає студенткою медінституту, перемігши у Всесоюзному конкурсі юних
біологів у Євпаторії. Знає бездоганно англійську мову, володіє німецькою.
Вільно читає з чотирьохроків. Закохана у творчу дослідницьку
роботу, навчається в аспірантурі.
Людмила Олександрівна, викладач російської мови й літератури, методики
мови, української мови, має дві вищі освіти, - одна з найбільш ерудованих
викладачів Запорізького педучилища, його випускниця. Недаремно ж її
благословив Панас Васильович Семіков на творчі дерзання. Педагог від Бога.
Завжди прагнула до всього нового. Першою в училищі почала працювати за
методикою вченого Шаталова (самостійно склала опорні конспекти з усього курсу
російської мови, а пізніше і з української мови), її часто запрошували читати
лекції на курсах підвищення кваліфікації вчителів початкових класів, і вона
щедро ділилася своїми знахідками: склала для маленьких учнів опорні схеми у
малюнках, етимологічні словнички російською і українською мовами, детально
розробила методику роботи над художніми образами на уроках читання в початковій
школі.
Її уроки відзначаються не тільки глибиною знань, високою духовністю,
педагогічною майстерністю, вишуканістю, стислістю викладу, а й академічною обґрунтованістю,
новітніми здобутками. Має світлу душу і чисте серце.
Кохається у класичній музиці, балеті, художньому слові, образотворчому
мистецтві (боготворить Надію Рушеву), тонко відчуває красу їх. Ікрасу творчої праці,
природи, взаємин, духовного зростання. Щоб вічне було навіки.
Студенти люблять Людмилу
Олександрівну, колеги щиро поважають. Завжди першою поспішає на допомогу усім,
хто цього потребує. Відвідує важко хворих за велінням свого навстіж розчиненого
для добра серця.
В усьому знаходить добре начало, делікатно усуваючи непорозуміння. Не шкодуючи
ні сил, ні часу, ні здоров'я, допомагає студентам, сприяє становленню
справжніх інтелігентів, вчить добру. Ніжна, ласкава, вразлива, любляча, скупана
в любові, щиро дарує благородство своєї душі, розкриваючи таїну духовності.
Дивосвітом своєї любові осяює оточуючих, несучи на долонях ніжну казку у
безмежно широкий світ сьогодення. Бере у полон серця студентів, розкриває їм
скарби справжнього життя, щоб високо несли собори душ своїх.
Олександр Мельник додає: «Безкрає море розуму. Глибина знань. Прекрасний
організатор. Очолена нею комісія викладачів російської мови була однією з
найкращих. Ніколи не було ніяких чвар, суперечок, непорозумінь. На голові
комісії лежить все і вся. Панувала доброзичливість, гармонія взаємовідносин.
Щедро ділилась з молодими колегами набутим досвідом. Ростила, плекала їх, як
дітей рідних. Іди, дивися, вчися. У комісії був мікроклімат взаємоповаги,
взаєморозуміння, взаємодопомоги. Має багату чудову фонотеку, дає усім
користуватися нею, радить, що підійде найкраще. Прекрасний творчий здобуток її:
«Використання музичних творів на уроках російського читання», який є чудовим
посібником для викладачів і студентів».
Учитель -
методист, старший викладач, викладач вищої категорії,
відмінник народної освіти України, нагороджена багатьма почесними грамотами.