Завучем
Верхньохортицького педучилища з 5 серпня 1946 року і до смерті був Петро Ісакович Заболотний -
заслужений учитель із 40-річним стажем роботи за фахом.
Родом
із села Зелена Діброва Звенигородського повіту на Київщині. Ріс сиротою, влітку пас худобу, а взимку ходив
у двокласну земську школу. За браком коштів екзамени складав за вчительську семінарію у 1915
році екстерном. Працював учителем, завучем, інспектором та директором різних
шкіл. Закінчив Дніпропетровський
інститут соцвиховання (1932р.), а потім Запорізький педінститут (1938р.)
З 10
жовтня 1943
року по 1
серпня 1945
року - на фронті. Через усі бої проніс фото дітей і листи дружини,
яку дуже любив. Ця краса
вірності оберігала його в атаках, була його надійним талісманом, допомогла вижити в жахливому
лихолітті. Закінчилася війна.
Повернувся додому, до родини з рюкзаком, повним не речей,
харчів, а лише листів від дружини. А двері йому відчиняє незнайомий чоловік.
Повернувся і пішов, а серце кричало від нестерпного болю, обличчя зсудомило,
волосся стало білим назавжди. Він тримав зв'язок з дітьми, усім п'ятьом (Надії-
1924р; Віталію - 1925р.;Агнесі
- 1927р.; Владиславу - 1937р. і Нінель- 1939р.) допоміг здобути вищу освіту,
підтримував матеріально і морально. Був зразковим люблячим батьком. Та був він
однолюбом, більше не одружувався, хоч багато жінок накидало на нього оком.
Був
напрочуд делікатним, скромним. Не мав власної квартири і помер у маленькій
(два з половиною на півтора метри) кімнаті студентського гуртожитку.
Всього
себе він віддавав роботі. Горів, постійно був у творчому пошуку, був зразком,
прикладом для викладачів і слухачів, мав заслужений авторитет серед них і населення.
Його
розклади уроків були зразковими: у викладачів не було не тільки «дверей», а й навіть
«вікон». Викладав українську мову і літературу, більшість його слухачів мали
оцінки «5»
і «4».
З
великої увагою ставився до молодих учителів: КарпенкоО.І., Шейвехмана Л.У., Яценко В.А., Третяк М.М., сприяв
зростанню їх педагогічної майстерності. Відвідував по 433 уроки на рік,
детально аналізував їх, захоплено вітав зростання педагогічної майстерності
колег, радів їх успіхам, як власним,
Його
зусиллями у педучилищі було створено добре обладнану майстерню. Добре
організував педпрактику. Писав нові розділи педагогіки.